Meer energie hebben, je beter in je vel voelen en overtollige kilo’s kwijtraken. Wie wilt dat nu niet? Met een gezonde levensstijl is deze droom eenvoudig te verwezenlijken. Maar hoe begin je met een gezonde levensstijl? Wij hebben de kernpunten van een gezonde levensstijl op een rijtje gezet.

Beweeg meer

Beweging is niet alleen belangrijk voor de functionaliteit van jouw spieren en gewrichten, ook bevordert het de spijsvertering en zorgt het voor een gezonde hormoonbalans. Dit betekent echt niet dat je iedere dag in de sportschool hoeft te staan zweten, pak eens wat vaker de fiets, wandel vaker en beweeg bewust meer.

Gezond voedingspatroon

Van overmatig veel suiker, vet en onnatuurlijke producten voel je je al gauw slap, sloom en algeheel ‘niet lekker’. Pas jouw voedingspatroon aan en zorg voor gezonde maaltijden, beperk de inname van suikerrijke en vette producten en zorg voor veel diversiteit. In een ander artikel vertellen wij waarom inname van vitamine B belangrijk is. Vermijd extreme diëten, deze zijn namelijk moeilijk vol te houden en zorgen voor resultaten van korte duur. Investeer liever in een beter voedingspatroon dat je dagelijks kunt volhouden.

Drink meer water

Wist je dat in Nederland nog altijd veel mensen te weinig water drinken op een dag? Een extreem tekort kan zorgen voor uitdroging, maar structureel weinig water drinken kan ook invloed hebben op jouw spijsvertering, energielevels en gemoedstoestand. Maak het een gewoonte om vaker water te drinken en vervang zoete frisdranken voor een glas water.

Slapen: de brandstof voor je lichaam

Voldoende slaap is iets dat veel mensen over het hoofd zien als een belangrijk element voor een gezonde levensstijl. Voldoende nachtrust heeft het lichaam en de geest nodig om op te laden. Zo kun je vol energie de dag door.

Wil jij ook een gezondere levensstijl toepassen op jouw eigen leven? Begin vandaag nog en maak gebruik van de bovenstaande elementen voor een gezonde levensstijl. Start met meer bewegen, beter eten, meer drinken en pak voldoende nachtrust.